Verkeersouders

Kindcentrum Emmaschool heeft een groep verkeersouders, die zich inzetten voor een verkeersveilige schoolomgeving. We hebben ons aangesloten bij het Drents Verkeersveiligheidslabel.

Het Verkeersveiligheidslabel is een kwaliteitskeurmerk voor scholen, die verkeersveiligheid een vaste plaats geven in hun schoolbeleid. Belangrijk hierbij zijn de verkeerslessen op scholen, de ouderparticipatie en een verkeersveilige omgeving. De verkeersouders werken met een jaarplan voor zowel de activiteiten in als buiten de school. We krijgen daarbij hulp van betrokken ouders.

De verkeersouders van de Emmaschool zijn:

Vacature

Certificering

In juni 2017 is de Emmaschool bezocht door een verkeersconsulent van de provincie Drenthe voor de herkeuring van het Drents Verkeersveiligheidslabel (DVL) Het DVL is het keurmerk van een verkeersveilige school.

Scholen die meedoen met het project moeten op een structurele manier aandacht aan verkeer en verkeersveiligheid besteden. Het DVL is verankerd in het schoolbeleid, scholen geven verkeersles in de klas, maar zijn daarnaast ook praktisch bezig. Er is aandacht voor de schoolomgeving en ook de betrokkenheid van ouders is bij het DVL een belangrijk onderdeel. Als de school aan alle eisen voor het keurmerk voldoet, krijgen ze het label uitgereikt. Na drie jaar vindt een herkeuring plaats en wordt gekeken of de school nog steeds aan de criteria voldoet. De verkeersconsulent was van mening dat de Emmaschool voldoet aan alle criteria en verlengde het keurmerk voor de komende drie jaar.

Binnen de Emmaschool geven we verkeerslessen in de klas, zijn er praktische verkeerslessen en zijn we actief voor een verkeersveilige schoolomgeving. Ook zijn er regelmatig verkeersvoorstellingen, zoals Paolo de Zebratemmer, Kiss&Ride en het project Dode Hoek. DVL-scholen ontvangen deze laatste activiteiten gratis van het provinciale budget.

Verkeersbrigadiers

Een belangrijke groep vrijwilligers zijn onze verkeersbrigadiers. Zij zorgen ervoor dat kinderen dagelijks veilig kunnen oversteken bij de oversteekplaats aan de Dr. Nassaulaan.